Paul Green: meer dan een schoenenmerk

 

In één van mijn vorige blogs op print-a-shirt.nl heb ik het wel eens gehad over het schoenenmerk Paul Green. Destijds in een hele andere context, omdat ik het had over het nieuwe paar schoenen dat ik op dat moment aangeschaft had. Vandaag wil ik het weer over Paul Green schoenen hebben, maar niet omdat ik wéér een nieuw paar schoenen van dit merk aangeschaft heb. Ik wil het over Paul Green schoenen hebben, omdat ik laatst een documentaire over dit merk zag. Daaruit bleek dat Paul Green veel meer is dan een schoenenmerk. Graag deel ik de boodschap uit die documentaire met je.

Objectieve weergave

Een documentaire over een merk. Op zo’n moment moeten de alarmbellen eigenlijk wel gaan rinkelen, want dat kan namelijk best betekenen dat je naar een veredeld reclamespotje zit te kijken. Het is in zo’n geval dus altijd even zaak om te checken wie de makers van die documentaire zijn. Dat heb ik in dit geval ook gedaan en het bleek dat deze documentairemakers op geen enkele manier met Paul Green verbonden zijn. We kunnen dus spreken over een objectieve weergave.

De fabriek

In de documentaire bezoeken de makers de fabriek van Paul Green. In vergelijking met de fabrieken in landen als Nepal, China en Taiwan een verademing. Met veel respect wordt er met de kleer- en schoenenmakers omgegaan en de arbeidsomstandigheden zijn prima. Dit is een belangrijk punt in de bedrijfsvoering van Paul Green: goede zorg voor de werknemers. Daarnaast heeft het merk ook een sociaal karakter. Paul Green doneert bijvoorbeeld jaarlijks een grote som geld aan goede doelen.

juli 17th, 2015 by